Indirect wel, zeker als je last hebt van je luchtwegen kan je door drogere slijmvliezen meet last hebben verkoudheid, waar je weer moe van kan zijn.
Echt direct moe zijn bsn droge lucht is zeer onwaarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een te droge lucht binnenshuis kan heel wat gezondheidskwaaltjes en ongemakken veroorzaken:
- Koudegevoel bij een normale warmte
- Uitgedroogde of geïrriteerde slijmvliezen in de neus- en keelholte
- Prikkelende keel
- Droge hoest
- Droge, schilferige huid
- Gebarsten lippen
- Droge, branderige ogen
- Irriterende contactlenzen
- Geïrriteerde luchtwegen
- Verhoogde kans op infecties
- Verminderde weerstand
- Hoofdpijn
- Vermoeidheid
- Concentratieproblemen
Tips
Om een hoger vochtigheidspercentage te bereiken moet je waterdamp aan de lucht toevoegen. Als de vochtigheid niet veel afwijkt van het ideale percentage, kunnen onderstaande tips helpen:
- Hang waterbakjes aan de verwarming.
- Zet de afzuigkap tijdens het koken af.
- Laat de deur van de badkamer na het douchen op een kier staan.
- Laat de temperatuur niet boven 20 à 21°C stijgen.
- Verlucht je huis voldoende.
- Veeg geregeld stof.
- Plaats planten die water verdampen.